Jumaat, 25 Januari 2013

POSITIF + KUAT

Bismillahirahmanirahim...

dah lama tak update pasal daily life aku...so let me story molly sikit sambil dengar lagu bosson, one in a million.

=)

Hari ini pergi ke sekolah sambil memakai kai biru firuz.... lil bit awkward coz i'm already form 6 that should wear black kain.. and i'm now a prefect for my school...the green kain..hahaha... banyak kain sekolah aku...
BIRU+HITAM+HIJAU.... kesannya, aku dipanggil Alif sebagai adik yang silap masuk kelas... pagi-pagi lagi aku dah tutup muka bila alif pandang aku semcam ..mana taknya, pergi sesat pakai kain biru.. (the real story saja meregek pakai kain biru, rindu la kononnya)... =='.

dah tu, sebelum masuk kelas , ada assembly..  nak naik kelas, ada la pulak budak2 pengawas kene preach dgn cikgu disiplin..nak buat mcm mana redho je la... yang penting kite buat keje yer adik-adik... 


okey, tiba masa nak mendaki tangga... aku tak pernah bayangkan aku akan dapat kelas pd tingkat tertinggi sekali.. semput aku.. sambil berjalan panjat tangga tu aku mengomel, kenapa la KZ dulu taknak  pasang lif...huish...complain and bapak demand jugak aku ni..huhuhu..biasalah manusia biasa la katakan... boleh kata gembira la juga sbb khamis semalam cuti, memang kembang hati...pastu hari ni jumaat balik awal...  dah tu ismim pun cuti..yahooooo...gumbiranya hati... budak kelas lain duk susah hati pikio koje sekoah, pbs la, tu la ni la..aku ni mcm xde prasaan..budak pandai la katakan(huish prasan nok)...erm... xde la... aku buat la koje tu takkan nak biar bersemut plakkan walaupun mostly byk barang aku selalu kene hurung semut, especially laptop asus ni ha... aku tak tau la sbb apa... =='(lagi sekali muka poyo)

otw masuk kelas, fahmie plak menegur, pakai kain biru tuuuuuu... =='...  FAHMIE.... bahaya cakap pasal dia ni...hahaha... habis aku kene band ngan budak2 prempuan stmaa.... byk betul admirers dia... sampai ada yg menganggap aku kapel dengannya... FYI, idok le teman nak buat mcm tu... maybe he is a cute( ==' kau cute ke? tp apasal org kata muke dia mcm artis korea, aku sendiri tak mengerti....lantak la) tapi kawe ni  takmo la jd mcm ni..hanya sekadar hubungan  friendship.. not more.not less... so, dear girls outside there, akak sedo, akak ni tak sama macam kome, kulit pun hitam manis, ada tahi lalat manis...pendek pun pendek... tak sesuai pun ngan sapa2... the beauty on the eyes of the beholder... ececece.. .. i tak cari pakwe you... i cari laki terus.. xtau brapa tahun lagi.. selagi peribadi aku pun tak mantap dengan iman, terhuyung hayang mcm mana nak kawen..idok gitu...


cakap pasal kawen, buat aku teringatkan kawan aku yang sama nama dengan kakak aku.. she needs to get marry... i know her reasons.. aku simpati kot.. aku takde kat tempat dia... aku akan support dia walau mcm mana pun.. dan aku taknak ulang kesilpan yg sama buat kli kedua... sama bila aku tak support khalaf dulu.. ya, i'm not a good friend..oh Allah ,please forgive me bcoz i'm not doing my duty perfectly.. 


habis semua apa yang telah berlaku di sekolah.... so aku pun merempit balik rumah... 14 kilometer from sungai siput...---->kg.Lintang..... 

hari2 aku pg sg.siput..apasal mak aku tak beli rumah kat sana je( bajet mak aku kaya la sangat).. sorry mak, i luv u,muah muah...

balik2 je... ya Allah.... sorang abg n sorang kakak aku tak mandi2 lagi... cis kurang asam dan hapak juga mereka...ops... mengata manja..jgn marah..yg sorang berutube, yang sorang bermain tab.. si arif pun main tablet juga...adei... mak aku dah terbaring atas sofa, malas nak layan deme ni ha...hurm..sambil2 tu ada rancangan Al-Hidayah, aku pun dengo la... 

mak aku ada keluarkan ayat buat apa duit banyak kalau solat pun taknak... i know it sound sarcastic lil bit ... haha...  then story about Rasulallah saw... hey... its make me touched okay...


okey..this evening, my mom keep babbling to me.. okey mom...(mom la sgt, padahal pgl emak je,..)... everything mak yang kena buat ... cri duit pun mak, smua smui ..mcm2... i know..mak penat dan aku ni anak kategori sdkit malas then nak kawin mcm mana...huhuhuhu..kawin lg yer..

erm..cakap pasal kawin... mmg btul umur mcm aku ni dah boleh kahwin tp difikirkan balik, attitude aku, malas, asyik nak berfb je, mcm mana nak kawen? perangai pun entah kadang2 elok, kdg2 naik syeikh aku... ha, mmg la tak padan langsung..nak bg suami makan apa? laptop...uish...jgn... dan perkahwinan adalah bertujuan untuk melengkapkan sunnah nabi dalam kehidupan kita.. hurm...  hafiz selalu kata aku gatal...adei...  semua nama lelaki yer dalam post ni... haruslah... nak mention nama aten pun dah pernah mention utk post2 yg lepas... smua ni classmate aq yg bg aku boleh la go on utk berkawan... KAWAN sahaja... kwn aku yg sorang lg tu, tak sudah2 marah ngan aku lg kot... hri tu dah maafkan tp ntah la.. kalau aku fikir stress je...


mcm mana nak bernikah kalau sebelum nikah peribadi tunggang terbalik?
macam mana nak bernikah kalau diri tak sempurna... betul kata  pak kecik remaja hri ni kena kahwin awal.. utk elak tempias zina... aku pun dah byk kena... =(...  tp Allah akn permudahkan sesuatu perkara dan perkahwinan akan berlangsung dengn ijinnya juga... kau tau, aku sekarang sedang memuhasabahkan diri aku supaya aku didik diri aku menjadi orang bujang yang beriman....  tak mudah.. baru nak bertatih... berapa ramai lagi muslimah diluar sana berjuang mengekang nafsu masing2... ramai.. masih ada yg menemani aku walau aku tak kenal siapa mereka... biaq ceq success dlm STPM ni...insyaAllah...  


pertama: didik diri menjadi anak yang baik..
kedua: buat persiapan menjadi isteri yg taat
ketiga: belajar cara2 menjadi ibu yg penyayng..

step dua dan tiga perlu disemai sebelum menikah lagi..bukan lepas menikah... recent post yg lepas... aku sendiri tak tahu aku bila maut mnjemput dan aku juga tak tahu ada atau tidak istilah perkahwinan dalam hidup aku nnti... sabar sabar dan terus sabar... 



perlukah aku nak meratap nasib sendri.. .argh...aku harap putri2 ku nnt akan peroleh seorang wali yg membimbing mereka, dunia dan akhirat..i hope so.. please Allah..perkenankanlah... dan biar aku sedaya upya utk berubah jd yg lebih baik drpd hari ini... walaupun aku juga byk kekurangan.. semoga apa yg aku tulis ini jd kenyataan...

Allah doesn't ask you to be perfect, but He does ask you to try your best to become as "perfect" as you can be




6.33 p.m 25 januari 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan