Selasa, 15 Januari 2013





Bismillahirahmanirahim…

Phew… almost two weeks become STMAAs student back…hoohohoo.. and banyak plak tanggungjawab bila jadi senior..most probably… jd Timbalan Ketua Pengawas, I can see  lot of work la lepas ni……

Aku terkenangkan…waktu skolah rendah dulu pun aku jadi penolong ketua pengawas and I never thought to have it for the second time…. Kelakar kot… aku ni dah 19 tahun…wow… and next year I will become 20 years old…perggh…… memang jadi wanita la beb… hahaha…aku  masih bersekolah di sekolah yang sama with my same friend , Ashiken… and I get few friends la… zuraini, yong, lia and others…. Ada cowok baru nama fahmie…amboih…idok le..kawan je… nnt timbul spekulasi la pulok….

Ada la post yg terdahulu aku pernah cite la aku minat kat somebody ni ha..alahai memang betul2 menghayati perasaan itu la katakan but back to the reality what ashiken said to me ada juga kebenarannya… just enjoy the feeling coz one day the feeling will disappear  and like now… when I look at him… this words appeared in my mind..

“kita mana boleh paksa hati dan perasaan orang lain untuk suka dengan kita. Dan kita tak pernah minta untuk dibenci atau membenci yang lain. Sebab hati orang lain bukanlah milik kita. Dan Dialah juga yang memegang hati ini”

Wah… elok2 dalam kelas PP boleh aku bermadah sebegitu rupa…hebat juga,,(perasan lebih)…
Sedang kita sukakan seseorang ,ketahuilah… suka tak bermakna apa-apa… suka itu sukalah.. tp cinta itu butuh pengorbanan. If you love somebody make some changes…

Aku dah lama tahu aku memang seorang yang jiwang…ewah.. I also make a mistakes…. Fenomena sekarang, banyak pulak yang berkapel2 sekeliling mata aku ni tapi…. Aku kadang2 segan nak menegur sebab aku pun bukan baik sgt….


Srikandi Asytari @ siti ainum amijudin:  sungguh…cinta itu satu perjuangan..

Hey,,,,still in progress… no… just need a time to heal the wound ..but the scar….i don’t know.. kenapa baru sekarang aku letakkan ruang besar dalam hati aku untuk simpan sifat2 mazmumah aku, menyimpan benci dan amarah aku dan mula melatah….. aku tak patut bukan..makin banyak fitnah… fitnah kepada hati…

Hati aku semakin menidakkan kebenarankah?
Aku sendiri tak pasti… tapi aku akan terus mencari kebenaran…
Bahawa hidup ini bukan untuk manusia tapi untuk sesuatu yang lebih bermakna…
Hidup ini mesti ada visi dan misi…. Cinta juga satu perjuangan..perjuangan mencari cinta hakiki…

Kalau Kekasih (Nabi) di kalangan kita : لو كان بيننا الحبيب
Akan datang kepada kita yang jauh dan yang dekat : لدينا القاصى والقريب

Dari Taibah sebelum Magrib : من طيبة قبل المغيب

Berkehendakkan dekat dengan Kekasih : طالبا قرب الحبيب


Dengan dekat dengannya hati menjadi tenang : بقربه نفس تطيب

Dan berdoalah kepada Allah, akan dijawabNya : فتدع الله يجيب

Cahayanya mekar takkan padam : انوار طاح لا تغيب

Sampaikanlah pertemuan kami wahai yang Maha Menjawab : بلغنا لقاه يا مجيب


Untukmu kuserahkan diri aku wahai Kekasih : فدتك روحي يا حبيب

Muhammad yang memuliakan orang asing : محمد مكرم الغريب

Dengan dekat denganmu hati menjadi tenang : بقربك الروح تطيب

Wahai rahmat sekelian alam : يا رحمة للعالمين

Tiada ulasan:

Catat Ulasan