Jumaat, 22 Februari 2013

704 boredom _____. Hey.. this is a lovable class




Bismillahirahmanirahim and Assalamualaikum to readers…(ada ke  yg nak baca ni?)
Erm…. What I’m going to write ha? Okay…  lets me reveal something that I keep for last few months ago… sekitar semester 1 yang lepas.

Dalam surah al Baqarah terdapat ayat yg menyatakan… sesuatu yg kamu sangka baik bg kamu mungkin merupakan musibah yg kamu tak pernah jangkakan..dan apa yg kamu sangka buruk bagi kamu mungkin merupakan sebuah kebaikan yang terkandung buat kamu.

Masuk form 6 adalah decision aku sendiri… tapi lepas buat keputusan masuk form 6 aku  dilanda…. BOREDOM tahap cipan… huish…. Menyesal mula-mula pun ada… barulah aku sedar selama ni frenship aku begitu limited dgn budak kelas 501 especially Aj, Atin and others… iyer la…. Sgt lain la… bajet  lebih aku ni…prasan aku ni budak pandai…huish  riak jugak kau ni yer cik dayah..blah la…  bila  masuk form 6 ,aku jumpa banyak individu yg sgt berbeza… setiap mereka ada kelebihan, ada keunikan yg tersendiri…dan form 6 jugak la yg mengeratkan hubungan aku dengan cik Atin sayang…   mula-mula aku tak suka… tak suka maksudnya… aku tak boleh nak adapt dgn suasana yg ( susah aku nak perkatakan)..ahahah…. tapi sekarang lain… syukur Alhamdulillah, Allah bagi ruang untuk aku buka minda, buka hati bahawasanya Allah itu tidak mencampakkan seseorang di sesuatu tempat kecuali Allah menjadikan ia satu kebaikan untuk hambaNya..

704 hari ni aku rasa lebih happening…lebih aku rasa happy… bodohnya aku.. bila aku ingat zaman form 4 & form 5 yg paling best..no la… form 6 rasanya lagi best… sebab… saya jumpa banyak orang…banyak la sgt yer..huhuhuhu… class ni jd lovable sgt…entah apa yg lovablepun aku tak tahu… yg pasti I feel very comfortable… this class full with sense of humor… hey.. boys in my class love karaoke.. love making jokes.. sgt terbalik…dlu prempuan bising dri lelaki, sekarang perempuan senyap je..(xde makna senyap aja)..  

We get  cikgu-cikgu form 6 yg bapak gile OSEM doh….. Tuan Haji Kamel  ajar BM…Serius kelakar.. Puan Sharini ajar PP… telah membuka hati dan mata aku untuk jd minah bisnes lepas ni… J   Puan Putri yg mengajar PA , apa yg istimewanya cikgu ni… dia bukan yg jenis cepat melenting sebab dia fikir jauh..kalau dia marah nnt mcm mana agaknya anak-anak dia…mana taknya… kalau dia marah, darah naik boleh buat penyakit je… dah sakit sapa nak jaga anak-anak? Tak gitu? …En.Asri  yg mengajar Sejarah…. Start intro pasal Bai’ah syura …tetiba masuk baiah  perkahwinan.. ha…banyak tak ilmu kitaorang dapat…. Adoi…  buka buku last2 ada juga sejarah lain yg xde dlm buku msuk..tabik la ngan cikgu Asri… so post kali ni nak show off kawan2 kelas mike je..huhuhu…
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan