Jumaat, 14 September 2012

Traumatic



Cerita ini berlaku khamis yang lalu.. one part yang takkan pernah aku lupa dalam memori hidup aku..

 September 13, 2012

Today is my traumatic day. Hari di mana aku tak pernah menyangka kenalan sekolah yang aku kenal akan terbaring di atas jalan kerana kemalangan. Walaupun aku tak rapat dengan amirah tapi aku masih rasa terkejut. Sungguh aku tak sangka..
Pagi ini aku keluar agak lewat untuk ke sekolah gara-gara terlalu mengantuk . get ready go to school , dah dekat nak sampai sungai siput, di hujung jalan sebelum lampu trafik, aku tengok ramai orang yang berkerumun.
 Pada mulanya aku sangkakan ada roadblock rupanya tidak. Ada kemalangan. Semakin aku dekat, aku Nampak seorang budak perempuan pakai kain hitam . pelajar tingkatan 6 sekolah aku pakai kain warna hitam jadinya aku dah mula syak budak sekolah aku dan motor yang dinaikinya itu juga aku kenali. Aku berhentikan motor aku untuk tengok apa yang terjadi. Seorang budak perempuan terbaring dengan kepala yang berdarah. Motornya pula ada disampingnya. Mira tak sedarkan diri. Aku ternampak Farid kawan sekolah  aku juga. Kami menggunakan jalan yang sama untuk pergi ke sekolah. Aku turun dan aku seperti tak mengenali mira sebab mukanya lain sangat. Aku jadi keliru. Farid kata nama dia mira tapi kenapa otak aku macam tak boleh nak proses sesuatu. Otak aku tak dapat bertindak dengan cepat dan aku agak keliru . seorang pakcik suruh aku pergi sekolah untuk inform dekat cikgu-cikgu dekat sekolah supaya boleh call mak ayah mira. Nasib baik jarak sekolah tak berapa nak jauh dah.

 Waktu aku bawa motor tu, betapa tak keruannya aku, hati aku tak sedap. Sampai je sekolah aku cari parking, dah parking, aku nak turun motor boleh pula sangkut dengan motor sebelah. For sure aku dah jd agak kelam, teramat kelam kabut. Dapat je keluar dari masalah kena sangkut dengan motor lain, aku buka helmet, buka sweater , cabut kunci motor, beg aku lg satu aku tinggalkan, aku terus berlari cari cikgu.

“cikgu, ada budak form 6 accident.. nama amira,”

First, cikgu ingat aku sebut Amirul , aku kata amira buka amirul… dah tu dah jd kecoh la juga.. yang aku ni TRAUMA  sebab first time berhadapan perkara mcm tu dah tu aku ni rupanya jenis lemah semangat. Badan aku terketar-ketar dan aku tak boleh control dari tak menangis. Seriously aku memang jenis yang kuat menangis . aku tak tahu nak sembunyikan rasa sedih aku. Bayangkan cikgu terus peluk aku sebab cikgu faham aku tak pernah hadapi perkara macam ni dan cikgu pun pernah rasa apa yang aku rasakan.

Kondisi aku masih tak betul, jam belum tunjuk pukul 8pg, kejadian baru berlaku beberapa puluh minit yang lalu.. aku ambil beg aku dalam raga motor dan aku terketar-ketar lagi waktu berjalan dan aku terpaksa lalu depan alif dengan wan. Aku tahu alif dgn wan pelik kenapa aku tiba terketar-ketar , aku terus jalan …dan bila aku masuk dalam kelas aku Nampak atin, sampai je tempat duduk aku , aku dah tak tahan, aku terus menangis. Wei .. memang la orang yg tengok akan kata aku mengada-ngada tapi masalahnya aku tak buat-buat , aku rasa takut sgt, aku rasa tak tahu knp tuhan tunjuk aku kejadian macam tu.

Waktu ketika aku tengah menulis ni, aku ada dekat rumah dah. Aku tadi balik sekolah ikut jalan lain . tak ikut jalan estet tapi ikut jalan felda. Kesian Faez sebab kena potong dengan aku tadi.(tak menyesal2 lagi aku  bawa motor laju2, dah la bahaya). Tapi lepas ni aku akan lebih hati-hati dan mungkin Allah nak suruh aku ingat mati banyak-banyak. Ajal maut kita tak pernah tahu terjadi bila. Sekarang mira ada dekat hospital ipoh. Aku tak tahu apa lg berita dia tapi aku harap dia akan sembuh. Ameen.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan