Sabtu, 22 Oktober 2011

Hadiah untuk kita,

Bismillahirahmanirahim.

Segala puji-pujian hanya untuk Allah ,tuhan sekalian alam.... Tahmid panjang...Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah....

Subhanallah, maha suci Allah,.. maha suci Allah.
Buat ibu yang mengasihi diri kita, buat ayah yang melindungi keluarga, buat ahli-ahli keluarga yang memberi kasih sayang sesama kita, buat guru-guru yang mendidik kita, buat sahabat-sahabat di kala senang dan susah....Terima Kasih Ya Allah. Paling aku berterima kasih Kau turunkan Muhammad saw menjadi rasul dan kau pilihku untuk menjadi hambaMu yang terpilih. Memilih Islam sebagai pegagangan dan petunjuk. Aku ini kosong tanpa nikmat dan kelebihan yang Kau berikan. Mampukah aku hidup sehingga kini andai tiada rahmatMu.

Aku tersenyum, aku kesedihan, aku kegembiraan , aku jatuh, aku lelah, Kau sentiasa disisi, ketika Kau uji aku dengan dugaan dalam berteman dengan manusia , aku belajar bahawa teman setiaku ialah Kau. Lantas wajarkah aku menyekutukan Kau..

Hadiah tak ternilai ialah kasih sayangmu... antaranya ibubapaku, sahabat-sahabatku.... syukran,,, aku yang lemah, aku yang hina, aku yang tiada apa-apa...asal dari tanah....asal dari tempat yang kotor ...menjadi khairun ummati.... siapalah aku tanpa anugerah dariMu...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan