Selasa, 28 Jun 2011

JOM MUHASABAH SAHABATKU.

Bismillahirahmanirrahim....Assalamualaikum....buat teman, buat sahabat, buat kekasih abadi, buat semua mukmin dan mukminah....

Rasanya seperti didalam keadaan yang agak genting bila kita sendiri yang kerap menafi apa yang dilalui...dan aku percaya setiap dugaan pasti ada hikmah. Setiap yang terjadi dalam kalangan kita pasti punya asbab yang tersendiri. Hadis ada menyatakan Tidak dikatakan seseorang itu beriman sebelum mencintai saudaranya yang lain.... Andai aku mulakan sesuatu yang kurang senang aku akan akhrkan sekarang juga dengan warkah media yang punya seribu satu keampunan buat teman-teman....l maaf...ana asif ...ana asif.....

Bila makin dalam makin banyak hati-hati yang kian luka..bukan luka dek kita tp dek peranan syaitan yg kerap menghasut agar kita berburuk sangka.... sedngkan aku cuma mahu berbaik sangka pd kalian...sahabat separuh jiwa...tp itulah sahabat keimanan..mungkin aku kerap jatuh, kerap terasa hati tapi aku pasti bangkit...bangkit memburu kasih sayang, redha illahi... dan wasilahnya adalah kamu semua.....

mungkin lebih enak tidak berbicara tp hati yg gusar....hati bagai mahu pecah melihat keadaan yang membikinkan lelah bagai tak sudah...jadi mana penamatnya......sebelum rebah aku mahu...tetap berdiri megah..agar aku dapat tunjukkan kawan2 aku lebih hebat dari pengkhianat , lebih hebat dari mendengar hasutan syaitan yg memporak perandakan kita...

SPM.. Sahabat...Spm....Mana mahu campak kepala ini..usaha tak bermula....masih di takuk lama....Namun, detik ini.........BERUBAHLAH SEBELUM REBAH...(Ayat pengetua)...But what he told is right...Brsangka baik...bersangka baik....bersangka baik......

ana muhibbu antum....

kita buang yang keruh, kita ambil yang jernih, baru bersih peribadi...
Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula sahabat sejati.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan