Jumaat, 9 November 2012

Thinking about parental guiding

Bismillahirahmanirahim.

I don't know why but i'm keep thinking about this matter.

How I will teach and give my children enough knowledge in this world and for akhirat.
Aku tak boleh nak bayangkan macam mana aku nak kawal anak-anak aku nnt. Serius , looking towards my nieces and nephew.... my mind gonna bursting up..

Makin banyak benda yang mata dan telinga ini harus menteliti kehidupan... especially kehidupan rumah tangga my sis and brother... quite make me feel so offended.. hidayah,kau mengarut apa?


aku frust tgk seorang suami layan isteri dia , marah-marah, tengking-tengking, nak hina isteri dia......bajet laki  sempurna la sangat.... 

lagi satu solat pun tak pernah complete...huh...fakta dan kajian menunjukkan banyak pasangan bercerai sebab salah seorang daripada tak bersolat. Aku tak kata aku sempurna, solat lima waktu  tapi skurang2 bersolatlah.


Agaknya macam manalah pencarian aku dalam mencari teman hidup dan bagaimanakah  orang itu nanti..

boleh ke dia didik anak-anak aku dengan cara yang paling terbaik, dengan sifat-sifat lembut... dah la aku ni jenis brutal ... err

belajar tak habis tapi dah awal giler buat perancangan..


so what?


of coz la... sebahagian dari kehidupan ...ceh... bajet..hahaha...

no la... tgk wed orang lain, buat aku jadi taknak kahwin tapi mana mau, nak kahwin juga... sunnah rasul tu... tapi maybe dlm masa 9-10 tahun dari sekarang. So, i get enough time to learn more about parental .  tengok kat youtube ,perempuan tengah bersalin pun aku rasa seriau.... sakit kot... berapa banyak tulang yang patah...almost 200 lebih.....arghhhhhhh....  dah tu nak meneran bagi keluar baby tu...Ya Allah.... susah kan?


Banyak hikmah yang Allah nak tunjukkan pada kita. Diciptakan wanita untuk melahirkan anak... 


thats why , I hope I will be a good daughter, student, a loyal zaujah, a caring mother and I want to be a good mukminah... i will keep trying... please make du'a for me... 

amin...amin...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan