Ahad, 17 November 2013

Tuhanku sepiku tak bertepian…

Tuhanku sepiku tak bertepian…
Sedang hatiku tau bahawa Engkau dan Muhammad yg paling istimewa…
Namun tuhanku, aku tak betah hidup tanpa pendamping…
Tanpa imamku sendiri…
Adakah aku begitu terdesak wahai tuhanku?
Tuhanku , andai aku menjadi seorang isteri kelak, jadikanlah aku bidadari dunia yg menyenangkan hari-harinya..
Tak pernah kutahu apa yg Engkau rencanakan…
Sama ada aku ini berjodoh atau sebaliknya….
Aku sendiri tidak tahu bilakah saat pertemuan itu….
Tetapi tika itu, aku akan memastikan aku seorang wanita yg terbaik buatnya..
Menjadi zaujah bgnya, ibu kepada anak-anak kami….
Aku mencari murabbi dihati….
Aku mencari kasih yg abadi….
Lantas mengingatkan aku pdMu….
Dan ya Allah ajarkanlah aku cara menghayati nikmat Iman ,Islam dan Ihsan
……..
Aku sendiri kini…. Sering tak mengerti apa yg hatiku kehendaki…
Bisakah aku bertahan sebegini lama….
Ya Allah, jodohkanlah aku dengan seseorang yg mengembalikan dan menguatkan cintaku padaMu….
Yg mendidik aku dengan ikhlas…walau aku tahu aku tidak layak untuk menerima ia…

Teteapi kini aku hilang dalam lautan kesepian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan