Selasa, 19 Mac 2013

Untuk Teman

Teman.. aku jauhkan diriku kerana aku malu...
aku tak pantas disisimu..
terlalu banyak sangka burukku terhadapmu..
maka aku berlalu pergi...

aku ini teman yang sering melukakan...
aku ini teman yang mudah terasa hati....
maka...itulah khilafku...

diamku tanda aku sudah tak betah lagi untuk mendepanimu..
aku sedar kekuranganku...
kau terlalu bagus dan hebat berbandingku yang hanya seorang perempuan yang tak punya apa-apa...
temanmu yang lain.... lebih mampan berbandingku...
aku ini cemburu teman....
aku ini tidak lagi mahu bersama-samaan , duduk rapat-rapatan dengan si syabab...
aku gembira berteman denganmu dan dengannya...
aku cuma sudah terlalu jauh tersimpang...
aku dahagakan perhatian dan teman yg soleh membimbingku...
namun tak pernahku peroleh peluang itu...
kita bagai langit dan bumi....
hati aku..iman aku semuanya sudah direntap,...
maluku tiada lagi...apa guna jilbabku yg labuh?
sekadar menutup keaiban diriku...
tnp mereka sedari,..aku ini pendosa...  =(

terasa kecil hati lagi...
aku memang tak mampu memikul amanah...
aku dambakan pangkat namun baruku sedar...
aku tak mampu...biarlah aku menjadi kader..
disini aku mula...mengumpul semula keimananku...
tak perlu ku ulang dan katakan padamu...
kerna aku sudah tahu jawapanmu....
aku ini perempuan degil....
sukar mendengar nasihat katamu...
kamu tak pernah ketahui...
aku sentiasa mempraktikkan ia....
aku bangkit semula bila aku mengingati setiap pesanmu....

aku ingin terus berdiam...
agar aku tidak lagi bersangka buruk denganmu....
menyusahkan hidupmu....
aku ini kasar...aku ini punya lidah yang tajam,... nanti hatimu pasti berdarah...
aku sendiri terluka dgn perbuatanku....

syabab itu.....
aku tidak mahu peristiwa dahulu berulang....
aku mahu ia berlalu....
aku dikatakan bukan-bukan...
aku sedar...aku juga punya saham dengan perkara yg terjadi...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tiada ulasan:

Catat Ulasan