Selasa, 9 November 2010

TATIHKU.

Bismillahirahmanirahim..
Entriku pada hari minggu ini..mengenai PERSAHABATAN.
Apa yang sebenarnya kita tahu tentang persahabatan. Bagi aku sahabat itu separuh dari jiwaku. Keseluruhan jiwaku milik Allah s.w.t. Bercabang kepada 3. Pertama:Allah dan RasulAllah saw.
Kedua:Ibubapa. Ketiga: Sahabat.

Aku mencintai kalian dengan sepenuh hatiku. Walau diri ini acapkali melakukan khilaf namu wahai sahabat,ketahuilah kalian semangatku..Hilang kalian hilanglah separuh kekuatan diri ini.

Ya Allah, andai diri ini pergi jauh dari mereka ,Jagalah Mereka untukku...

Persahabatan Itu Terjalin Apabila Terjadinya Pertemuan, Persahabatan Itu Adalah Persaudaraan Yang Akrab Atas Dasar Ketulusan Keikhlasan

Tak dikatakan seseorang itu beriman andai tidak mencintai saudaranya yang lain.

Barangkali aku ini belum cukup sempurna. Namun mana ada manusia yang sempurna...aku cuma mampu menjadi aku..teruskan perjuangan wahai sahabat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan